شرح وظایف مدیر فروش منطقهای
تیم مشاوران مدیریت ایران
فروش محصولات با پشتیبانی و گسترش ارائه خدمات به مشتری؛ مدیریت کارمندان
- شرح وظایف مدیر فروش منطقه :
تحقق اهداف منابع انسانی با استخدام (ویزیتورها، سرپرستان فروش، کارمندان داخلی فروش) ، گزینش، تعیین پست، آموزش، برنامهریزی، مربیگری، ارائه مشاوره و توجیه کارمندان در منطقهی موردنظر؛ مخابره انتظارات شغلی؛ برنامهریزی؛ نظارت مستمر؛ بررسی و تعیین وظایف شغلی؛ برنامهریزی و بررسی اقدامات مالی، اجرای سیاستها و روندهای سازمانی
تحقق اهداف عملیات فروش بااهمیت دادن به اطلاعات و پیشنهادهای فروش در برنامهها و بررسیهای استراتژیک؛ آمادهسازی و تکمیل برنامههای عملیاتی ؛ تحقق اهداف فروش، توجه به کیفیت، سودآوری و استانداردهای مرتبط با ارائه خدمات به مشتریان؛ حل مشکلات؛ تکمیل حسابرسیها؛ شناسایی روندها؛ توسعه سیستم فروش؛ اعمال تغییرات
تحقق اهداف مالی فروش منطقه با پیشبینی نیازمندیها،؛ آمادهسازی بودجه سالانه؛ برنامهریزی هزینهها؛ تحلیل واریانس؛ اجرای اقدامات اصلاحی
تحقق اهداف فروش با ایجاد برنامه مناسب فروش برای مناطق به دنبال پشتیبانی از اهداف ملی
پشتیبانی از نیازهای مشتریان با مشورت کردن با نمایندگان فروش هر منطقه؛ برقراری ارتباط با مشتریان اصلی؛ شناسایی مشتریان فرصتها با یافتن مشتریان جدید
ارائه پیشنهادها درزمینهٔ محصولات با شناسایی فرصتهای جدید، محصولات جدید ، بستهبندیهای جدید و تغییرات در ارائه خدمات؛ بررسی نیازها و درخواستهای مشتریان؛ شناسایی رقبا, ارتقاء کسبوکار با شناسایی و ارزیابی هزینههای کسبوکار , بهروز کردن دانش فنی و تخصصی با شرکت در کارگاههای آموزشی، مطالعه مقالات تخصصی، ایجاد شبکههای شخصی و حضور در انجمنهای تخصصی , تحقق اهداف فروش و سازمان با انجام درست مسئولیتهای محول شده
- مهارتها و ویژگیها مدیر فروش منطقه:
دستیابی به اهداف فروش، انگیزه لازم برای فروش، مدیریت منطقه مربوطه، مهارت ارائه و فن بیان خوب، مدیریت عملکرد، برقراری ارتباط، رفتار اجتماعی مناسب، مذاکره و گفتگو، نتیجه محور بودن، برنامهریزی فروش، مدیریت
دکتر سیامک احمدیان