تیم مشاوران مدیریت ایران :
سوال تکراری مدیران فروش سازمانهای این است : چگونه سریع فروش را افزایش دهیم ؟
اگر شما فروشندهاید یا با عملیات فروش سروکار دارید، به این سوال پاسخ دهید : آیا میشود در عرض یک هفته میزان پورسانت فروش خود را افزایش دهید و حتی در پایان هفته به مرخصی تشویقی بروید ؟
جواب : بله . شما با انجام ۵ عمل میتوانید میزان فروش را افزایش و به چیزهایی که اشاره نمودیم، دستیابید. باید برخی موارد را در کار و رفتار خود تغییر دهید تا نتایج کارتان به میزان زیادی تغییر نماید. به قول یک بزرگی که میگوید : با انجام کارهای روتین نمیتوانید به نتایج متفاوتی دستیابید.
۵ روش افزایش میزان فروش
۱- تنها یکی بیشتر
سوال پرسیدن یکی از مهمترین نکات فروش است، اما اغلب مردم قبل از خرید چیزی، حداقل ۵ یا ۶ بار نه میگویند تا نهایتا بله بگویند. اما اغلب فروشندگان بعد از شنیدن یک با دو بار نه، ناامید شده و کار را رها مینمایند. پس با اضافه نماید یک درخواست بیشتر ، یک پیگیری بیشتر ، یک تماس بیشتر ، حتما نتایج حاصله تغییر بزرگتری خواهد نمود. تاکنون بهطور متوسط هر تعداد تلاشی که برای جذب یک خریدار داشتهاید، حالا یک تلاش به آن اضافه نمایید.
۲- یک سیستم پیگیری خوب
نتایج تحقیقاتی در حوزه تبلیغات نشان داده است که بیش از ۵۰% خریداران بعد از گذشت ۳ ماه از مواجهشدن با یک تبلیغ، به خرید آن مبادرت نمودهاند.
اگر بخواهید با اولین تبلیغ، به فروش دست پیدا نمایید، حتما باید یک سیستم جامع و قوی برای پیگیری فرایند فروش سازمانتان داشته باشید، تا تضمینی برای جمعآوری اطلاعات و تعین مسیر حرکتهای آتی وجود داشته باشد.
۳- یک سیستم معرفی
هیچ تبلیغی بهتر از تبلیغات دهان به دهان توسط مشتریان راضی نیست. سیستم پاداشی برای مشتریانی که دیگران را به شما معرفی مینمایند، در نظر گیرید. این بازار برد برد است. شما کمتر هزینه تبلیغات مینمایید و مشتریان نیز درآمدی کسب مینمایند. چه کسی از جایزه بدش میآید ؟
۴- تولید مشتریان راغب
آیا برای تولید مشتریان راغب Leads خود به دیگران متکی هستید ؟ اگر بله، بازی در حال تغییر است، شما باید یاد بگیرید که چگونه مشتریان راغب جدید برای کسبوکار خود تولید نمایید. معمولا سازمانی که برای دیگر سازمانها ، مشتری راغب تولید میکنند ، حقالزحمههای بالایی دریافت مینمایند، اما در آخر این سازمان شماست که میداند که دقیقا چه مشتری راغبی باید داشته باشید .
۵- اهداف مشخص
آیا میدانید چرا هیچوقت پرداخت قبوض را فراموش نمیکنید ؟ زیرا که در زمان مشخص به در منزل میآیند ، متناسب با مصرف شما هستند و درصورتیکه فراموش نمایید ، عواقب فوری آن مشخص میگردد، درنتیجه بعد از یکبار که با مشکلات عدم توجه به قبض مواجه شدید، هرگز پرداخت آن را فراموش نمینمایید . این همان داشتن یک هدف مشخص است. هدف و ارزیابی میزان دستیابی به آن همواره موجب اتحاد و تمرکز بر نتایج خواهد بود.
مطالب مرتبط :
- خطر ارائه تخفیف
- ۱۰ نوع متفاوت از مدیران فروش
- ۱۶ خصوصیت فروشنده
- هفت نکته مهم برای تعیین قیمت در مذاکره فروش
- آموزش تکنیکهای فروشندگی حرفهای : افزایش فروش با NLP
مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم بوده و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.