خواسته مشتری
بازاریابان همچنان در پی آن هستند که مهمترین خواسته مشتری و اولویتهای آنان را درک و طبقهبندی نمایند تا بتوانند نقاط ضعف محصولات و خدمات خود را شناخته و با خواسته مشتری برطرف نمایند، زیرا که موجب افزایش میزان رضایت مشتری خواهد شد.
نتایج تحقیقات موسسه CMO Council نشان میدهد که مهمترین خواسته مشتری در بازاریابی B2B در طی سالهای اخیر تغییر ننموده است. پیشتر نیز در مقالهای ( بازاریابی و فروش B2B و خواسته های نوین مشتری ) در خصوص خواسته مشتری توضیحاتی ارائه نمودهایم که در ادامه به بیان نتایجی تحقیقات جدیدی در مورد خواسته مشتری خواهیم پرداخت. نتایج تحقیقات تیم مشاوران مدیریت ایران از ۴۶۰ فروشنده فعال در بازار B2B بیانگر خواستههای اصلی مشتریان است.