تشکیل تیم فروش
تشکیل تیم فروش و پس از آن حفظ و ارتقای کیفی و کمی آن ، یکی از دغدغههای اصلی مدیران فروش است. همانطور که میدانید ، فروشنده خط آتش و معرف شرکت ، محصولات و خدمات و برند است. فروشنده به عنوان نماینده سازمان در مذاکره فروش با مشتری است. همینطور این فروشنده است که باید بتواند مشتری به بازگشت به خرید ( خرید مجدد ) متقاعد نماید. همه اینها فشارهایی است که روی فروشنده است.
بنابراین ، تشکیل تیم فروش حرفهای و اثربخشی میتواند موجب ایجاد مشتریان راغب و تبدیل مشتری راغب به مشتری بالفعل گردد. اما این مهم چگونه تحقق میابد ؟ چگونه باید این نیروهای فروش را که میتوانند چنین مسئولیتی را بر عهده گیرند ، پیدا و گیرد هم آورد ؟ در این مقاله میخواهیم گوشهای از تجربیات تیم مشاوران مدیریت ایران در خصوص نحوه تشکیل تیم فروش را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه ، 5 مرحله تشکیل تیم فروش حرفهای با بهرهوری فروش بالا را تشریح مینماییم.
تکنیکهای تشکیل تیم فروش
پتانسیل استخدام
برای تشکیل تیم فروش به دنبال افراد جاهطلب و مثبت باید بود. تشخیص این نوع از شخصیت نیز خود یک هنر است. شاید یک فروشنده ، تمام مهارتهای مدنظر شما را از همان اول نداشته باشد. اگر فروشنده تمایل به مشارکت در کلاسهای آموزش فروشندگی حرفهای را داشته باشد و آدمی باشد که از قدرت مکالمه مناسبی برخوردار باشد ، میتواند در آینده یک دارایی برای شرکت خود محسوب شود. باید در جلسه مصاحبه توسط فردی حرفهای ، مورد آزمایش هدفمند قرار گیرد ، تا میزان مهارتهای وی ارزیابی شود.
مهمترین ویژگی یک فروشنده خوب ، مهارت شنونده خوب بودن است. او باید هنر خوب گوش دادن را بشناسد. فروشندهای که خوب گوش دهد ، میتواند تمام موارد خواسته شده را به دقت پیادهسازی نماید. برای ترجمه فرهنگ سازمانی برای مشتریان ، این یک مهارت ضروری است. ایجاد شهرت برند برای موفقیت یک کسبوکار بسیار حیاتی است.