علت شکست استارتاپ
علت شکست بسیاری از استارتاپ ها یکسان است . یک سرمایه گذاری میخواهند بداند که آیا نتیجه سرمایه گذاری روی یک کسب و کار ، منجر به یک موفقیت خواهد شد یا یک شکست. نتایج تحقیقات نشان میدهد که بیش از 90% استارتاپ ها با شکست روبرو هستند.
برای موفقیت استارتاپ ، کارآفرین باید از چالشهای عمومی آگاه باشد و از اشتباهات رایجی که اکثر کارآفرینان پیش از وی انجام داده اند ، پرهیز نمایند. در این مقاله ما برخی از مهمترین اشتباهات منجر به شکست استارتاپ ها را برایتان بازگو می نماییم و بیان خواهیم نمود که چه اقدامی توسط کارآفرین باید در دستور کار قرار می گرفت تا از شکست استارتاپ جلوگیری شود. هرچند که کارآفرین بسیار هیجان زده و مغرور است و به گفته های مشاور خود کمتر گوش میدهد.
مهمترین اشتباهات منجر به شکست استارتاپ ها
ایده خوب ، کسب و کار بد
ایده کارآفرین بسیار ساده است اما پیاده سازی آن بسیار سخت است.
بزرگترین دلیل شکست استارتاپ این است که کارآفرین فرض میکند که داشتن یک ایده عالی کافی است. برخی کارآفرینانی که به ما مراجعه مینمایند ، اعتقاد دارند که ایده آنها بسیار عالی است و مشتریان بلافاصله برای خرید آن التماس میکنند و غرق در پول میشوند. در واقع، هرگز اینگونه نیست. برندی مانند Vitoto ، ایده آن در مورد آپلود ویدیو و انتشار آن بود. اما تصمیمات تجاری بدی که گرفته شد ، موجب شکست استارتاپ شد. اینکه فکر کند که مشتری پشت در ایستاده ، یک فکر بیش از اندازه خوشبینانه است. به مدل کسبوکار باید توجه نمود. در طرح توجیهی باید همه هزینهها ، تکنولوژی ، تیم اجرایی ، استراتژی بازاریابی و روشهای کسب درآمد باید مدنظر قرار گرفته شده باشد. بیزینس پلن باید به کارآفرین شناخت بهتری از روش مدیریت کسب و کار و عملیات مورد نیاز بدهد تا به ساده ترین شیوه ممکن به مشتریان خود را جذب نماید.
نکته آموزشی : مهم نیست که ایده شما چقدر خوب است ، اگر پولساز نباشد یا به سطح تولید یا ارائه مدنظر نرسد ، شکست استارتاپ شما قطعی خواهد بود.