بهترین استراتژی مدیریت داده ها در CRM
مدیریت داده ها در CRM
مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM ها به طور فزاینده ای به ابزاری محوری برای بانکداری، خرده فروشی، مخابرات، بیمه و هر بخش مبتنی بر داده تبدیل می شوند.
با این حال، آیا متوجه شده اید که یک CRM فقط می تواند به اندازه داده هایی که در خود نگهداری می کند خوب باشد؟ و هنگامی که این داده ها پیچیده و زیاد هستند، مدیریت موثر آن ضروری است.
مدیریت داده در CRM چیست؟
مدیریت داده های CRM مستلزم سازماندهی، تجزیه و تحلیل و دسترسی به داده ها برای بهبود روابط با مشتری است.
سیستم مدیریت داده باید از صحت، به روز بودن و کامل بودن اطلاعات اطمینان حاصل کند. هر داده مشتری و مشتری بالقوه باید بتواند یک چشم انداز ۳۶۰ درجه از نمایه خود ارائه دهد.
هنگام استفاده از تکنیک مدیریت ارتباط با مشتری برای ایجاد روابط بلندمدت بین مشتریان و کسبوکارها، دادههای CRM با کیفیت باعث میشود که این فرآیند بدون دردسر پیش برود.
مسائل مربوط به کیفیت داده ها بر اساس دو گروه طبقه بندی می شوند:
۱- ناهماهنگی سیستم : ناشی از دسته بندی غیر استاندارد، قراردادهای نامگذاری و معنایی، که منجر به
- داده های غلط املایی
- داده های شکل نیافته نشده
۲- ناسازگاری با واقعیت : ناشی از جمعآوری، ادغام یا ورود ناکارآمد دادهها که منجر به
- داده های تکراری
- داده های نادرست
- داده های غیر یکپارچه (داده های مستقل)
- داده های ناقص
بهترین شیوهها و استراتژیهای مدیریت دادههای CRM شما را قادر میسازد تا از دادهها استفاده کنید و آنها را برای شما کارآمد کنید.