تفاوت مشتری راغب تعیین صلاحیت شده بازاریابی و فروش MQL – SQL
تفاوت مشتری راغب تعیین صلاحیت شده بازاریابی و فروش MQL – SQL
مشتری راغب تعیین صلاحیت شده توسط تیم بازاریابی (MQL)
مشتری راغب تعیین صلاحیت شده توسط تیم بازاریابی (MQL : Marketing Qualified Lead) شامل آن دست از بازدیدکننده وب سایت است که سطح تعامل وی بیانگر احتمال مشتری شدن وی است.
بازدید کننده برای تبدیل شدن به یک MQL علاقه خود را به محتوای وب سایت نشان داده است.
به عنوان مثال ، بازدید کننده ممکن است فرم ارتباط با کارشناس را پر کرده باشد ، محتوایی را دانلود کرده باشد ، در یک خبرنامه ثبت نام کرده یا مواردی را به صورت مجازی در سبد خرید قرار داده باشد.
به هر نوع تعامل مشتری راغب با برند یک نمره اختصاص می یابد ، معیاری که به منظور کمک به پرسنل فروش و بازاریابی در تعیین محل بازدید کننده در چرخه خرید تعیین می شود.
امتیازات بالاتر نشان دهنده آن است که مشتری احتمال خریدش بیشتر است. بازاریابان از امتیازات مشتریان راغب برای مدل سازی سفر مشتری در طول قیف فروش استفاده می کنند.
به عنوان مثال ، مصرف کننده ای روی لبه قیف فروش است و با محتوای تولید شده برای کاربران در فعال در حوزه تحقیق یا آموزش مواجه شده است ، عدد/شاخص اختصاص داده شده به این فرد یک عدد کوچک است.
اما اگر همان فرد در مسیر قیف فروش حرکت کند و به مراحل بعدی فرآیند خرید برود، عدد/شاخص اختصاص داده شده به این فرد یک عدد کمی بزرگتر میشود.
اختصاص نمره یا امتیاز منفی برای MQL امکان پذیر است.
به عنوان مثال ، بازدید از صفحه “فرصت های شغلی” نشان دهنده ورود یک بازدید کننده جویای کار است به جای یک مشتری راغب. بازدید از آن صفحات می تواند امتیازات منفی دریافت کند زیرا مشتری راغب در حال دور شدن از وضعیت MQL است.
بازاریابان از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی برای اختصاص مقادیر نقطه ای استفاده می کنند. سپس این نرم افزار بر اساس سیستم امتیازدهی ، امتیازات تمتم مشتریان راغب محاسبه میکند.
برای اطمینان از هم ترازی نمره دهی به مشتریان راغب ، باید بین تیم فروش و بازاریابی ،همکاری تنگاتنگی وجود داشته باشد.