بازاریابی محتوایی Content Marketing
تیم مشاوران مدیریت ایران:
از سال 2012 بازاریابی مفهومی تحت وب رونق زیادی پیدا نمود اما در سال 2014 ، بازاریابی مفهومی روند جدیدی در بازاریابی به وجود آورده است که کمکم در حال جایگزینی با روند قبلی است . همانطور که شاهد هستیم در دنیای تحت وب، فاصله زمانی بین تغییر روندهای Switching Trend سریع رخ میدهد و دنیا منتظر ما نمیماند.
[بازاریابی محتوا Content Marketing خیلی پیشازاینها، از زمانی که کتاب و روزنامه پا بر عرصه حضور نهادند، وجود داشت – هر روزنامهای که محتوای بهتر، بکرتر، جنجالیتر و مخاطب پسند تر داشت، بازاریابی محتوایی را انجام داده بود – اما با کمرنگ شدن بازاریابی تبادل لینک در نزد موتور جستجوی گوگل و امتیازدهی به سایتهایی با محتوای بهتر، این گرایش در دنیای وب نیز عمق لازم را پیدا نموده و در فرایند بازاریابی محتوایی در فضای وب جان گرفت]
برای اولین، تیم مشاوران مدیریت ایران، مانند برخی از موارد مشابه، در خصوص روند نوین بازاریابی تحت وب اطلاعات تازهای را در اختیار شما کاربران عزیز فارسیزبان قرار خواهد داد و صدالبته که خود نیز آن را در فرایندهای مشاوره و آموزش خویش در نظر میگیرد.
در نشست سالانه AMA حوزه دیجیتال در شهر سانفرانسیسکو مدیران حرفهای و صاحبنظران آکادمیک در حوزه بازاریابی که در آگوست 2014 (مرداد 1393) برگزار شد، حاضر بودم، به عقیده اکثر حاضرین، اکنون جهان گامی فراتر برداشته و بهسوی بازاریابی مفهوم Context Marketing میرود. این یکی از نقشهای یک مدیر بازاریابی نوین است.
در سال 2009 در امریکا، میزان کل بودجه بازاریابی از طریق بلاگ و شبکههای اجتماعی در حدود 9% کل بودجه تبلیغات سازمانهای بود درحالیکه که با شروع روند بازاریابی محتوایی این بودجه به 21% در سال 2012 رسید. اما از پایان سال 2012 بازاریابی مفهومی خود را بازتعریف و ارائه نمود. در بازاریابی محتوایی تمام تلاش برای معرفی ویژگیها و مشخصات محصولات و خدمات (بستهبندی، مزایا، قیمت و مشخصات) است، بیشتر تمرکز بر ارائه "پیشنهاد" است.
ادامه :