آموزش تکنیکهای فروشندگی حرفهای : افزایش فروش با NLP
تیم مشاوران مدیریت ایران :
تکنیکهای فروشندگی در طول زمان و با تغییر الگوهای مصرف و سطح آگاهی مشتریان، تغییر مینماید. تکنیکهای فروشندگی که بر اساس متدهای آموزش فروش متداول و صرفا تجربی طراحی شد، دیگر منسوخ است. تجربه نشان داد دورههای آموزش فروش با عناوین آموزشی عمومی چیزی جز اتلاف پول، زمان و انرژی سازمان نیست.
به همین دلیل در اروپا و آمریکای شمالی، شرکتهای بزرگ و کوچک حاضر در صنعت، به دنبال آموزش "برنامهریزی-عصبی کلامی" Neuro-linguistic programming: NLP (ان ال پی) و آموزش فروش کارکنان بر اساس "هیپنوتیزم پنهان" میباشند.
تئوریسینهای اولیه NLP معتقد هستند که بین فرایندهای عصبی و الگوهای رفتاری و پردازش کلامی، ارتباطی وجود دارد که میتواند از طریق تجربه آن را برنامهریزی و یاد گرفت و میتوان از این رویکرد برای هدف ویژهای در کار و زندگی، بهره گرفت و حتی به این شیوه بتوان مسیر زندگی را تغییر داد.
گاه بهجای NLP از واژه Covert Hypnosis به معنای هیپنوتیزم پنهان نیز استفاده میشود.
هیپنوتیزم پنهان به معنای تلاش به برقراری ارتباط با بخش ناخودآگاه مغز فرد، بدون اطلاع وی است. هیپنوتیزم پنهان در طول یک مکالمه معمولی اتفاق میافتد. گاه به هیپنوتیزم پنهان Sleight of Mouth به معنای "تردستی زبانی" نیز گفته میشود.
هدف از هیپنوتیزم پنهان و NLP
با اعمال تغییراتی در ناخودآگاه مخاطلب، در نحوه رفتار وی تغییراتی ایجاد نماییم و فرد را متقاعد میسازیم که ذهنش بهصورت ارادی تغییر نموده است. هنگامیکه این کار با موفقیت انجام شود، مخاطب از اینکه هیپنوتیزم شده و یک تغییر غیرمعمول در او به رخداده ، مطلع نمیگردد.
اکنون با بهرهگیری از تکنیکهای NLP، عناوین و مطالب دوره " آموزش تکنیکهای فروشندگی حرفهای" را تعریف مینماییم.
این روشهای روانشناسی متقاعدسازی، باید با خصوصیات مخاطبین (مشتری بالقوه) تطبیق یابد. در این روش فروش به فروشنده بسیار تاکید مینماییم که هدف صرفا فروش محصول نیست و تمرکز باید بر افراد و برقراری ارتباط با آنها باشد. بهکارگیری تکنیکها و روشهای افزایش فروش با NLP بسیار مفید و کمک مینماید تا مشتری را رصد بر اساس شخصیت،رفتار و کردار وی با وی تعامل نمایید تا اثرگذاری شما بر وی به حداکثر برسد.
توجه : مدرسی که بتواند از NLP در حوزه فروش بکارگیرد، باید علاوه بر تحصیلات آکادمیک، حتما دو ویژگی داشته باشد :
- مطالعات آزاد در حوزه NLP از رفرنسهای روز دنیا
- تجربه عملی "فروش رودررو" یا "فروش تلفنی" در بازار سنتی همان کشوری که قصد آموزش این تکنیکها به فروشندگانش را دارد. زیرا که باید دغدغه فروشنده، ریسکها و مشکلات جاری در بازار ، مشخصات فرهنگی و عکسالعملهای مشتریان را شخصا تجربه نموده باشد.
در طی دوره آموزش افزایش فروش با NLP ، فروشنده با خودشناسی فروش را میآموزد . زیرا که ما معتقدیم : هنگامی در شناخت دیگران موفق خواهید بود، که شناخت دقیقی از خود داشته باشد. اولین گام در دیگر شناسی، خودشناسی است.
در ادامه به بیان برخی نکات در خصوص فرایند آموزش فروش حرفهای با تکنیک NLP خواهیم پرداخت . این نکات را در زمان بهکارگیری تکنیکها در جریان فروش و متقاعدسازی مشتری، مدنظر داشته باشید. حتما این نکات نزد هر فروشنده غیرحرفهای و یا فروشنده باتجربهای مفید خواهد بود.
ادامه مطلب : آموزش تکنیکهای فروشندگی حرفهای : افزایش فروش با NLP
دریافت نرم افزار اندروید IranMCT
تیم مشاوران مدیریت ایران : مطالب این سایت شامل حمایت از حق مؤلف و مترجم بوده و هرگونه کپی برداری بدون درج لینک منبع پیگرد قانونی دارد.