افزایش فروش آنلاین
افزایش فروش آنلاین
افزایش فروش آنلاین یکی از دغدغههای این روزهای بسیاری از تولیدکنندگان خدمات و کالا است و مدیریت فروش به دنبال تمام راهکارهای موجود برا افزایش فروش است . در تمام جلسه مشاوره مدیریت ، این مسئله به دو گونه مطرح میگردد :
- آیا فروش آنلاین یا فروشگاه آنلاین ، موجب افزایش فروش ما خواهد شد ؟
- چه اقداماتی انجام دهیم که موجب افزایش فروش آنلاین شود ؟
- دسته اول ، کارفرمایانی هستند که هنوز فروشگاه آنلاین / فروش آنلاین ندارند ، اما با شک و تردید به فروش آنلاین نگاه میکنند و میخواهند بدانند که اگر بر فروش آنلاین سرمایهگذاری نمایند ، این سرمایهگذاری ، درآمدزا خواهد بود .
- دسته دوم ، کارفرمایانی هستند که فروشگاه آنلاین / فروش آنلاین راهاندازی نمودهاند ، اما هنوز چیزی نفروختهاند و یا میزان فروش آنلاین آنان بسیار ناچیز است ، در نتیجه علاقهمندند که در خصوص راهکارهای افزایش فروش آنلاین و رونق بخشیدن به فروشگاه آنلاین خود ، اطلاعات کاربردی دریافت نمایند.
دنیای امروز ، دنیای مبتنی بر اینترنت است، فروش آنلاین به همان اندازه حیاتی است که فروش در بازار واقعی ضرورت دارد. در بسیاری از موارد، در واقع کسبوکار ، درآمدی بیشتری از فروش آنلاین کالا در یک وبسایت کسب مینماید تا از مشتریان حضوری خویش فروشگاه. حجم خرید و فروش آنلاین ایران هنوز خیلی ناچیز است اما اگر شرایط بهبود یابد ، به راحتی در طی 2 تا 3 سال میتواند در سطح بازارهای غربی باشد. برای مثال نتایج تحقیقات big Commerce نشان میدهد در آمریکا تقریبا یکسوم افراد هر هفته ، خریدار آنلاین انجام میدهند. این مقدار ، عدد بسیار بزرگی است که در اصل ، فروشگاههای خیابانی در حال از دست دادن آن هستند .