هفت رفتار موثر فروشنده حرفهای اثربخش
هفت رفتار موثر فروشنده حرفهای اثربخش
مشتریان حرفهای دائما در حال بررسی هستند . این بررسی شامل کل بازار ، بودجه شرکتها و اجزای مختلف آن و کارکنان آنان است. زیرا مشتری حرفهای به دنبال کار با سازمان موفق و حرفهای است . شاید این دنیای پر از اطلاعات برای یک فرد معمولی پیچیده و تازگی داشته باشد، اما برای یک فروشنده حرفهای اثربخش و با تجربه هرگز چنین نیست. در طی سالیان دراز آموزش و مشاوره مدیریت من به بسیاری از فروشندگان حرفهای ، سوالات زیادی از من پرسیده میشود : چگونه یک فروشنده بالاتر از سطح متوسط را انتخاب نمایم ؟
من به اصل پاراتو ( قانون ۸۰/۲۰) اعتقاد دارم. مشتریان به من گفتهاند که ۲۰ درصد فروش ، توسط فروشنده حرفهای اثربخش آنها انجام میشود که۸۰ درصد درآمد کسبوکارشان را شامل میشود . پس از صحبت با فروشندههایشان متوجه شدم که به وظیفه خود به درستی عمل نموده و دین خود را کسبوکار آن شرکت ایفا نمودهاند اما در سود حاصله هیچ سهمی نداشتهاند . آنها خواستار پرداخت مبلغ بیشتر بودهاند. سوال مهمی که ذهنشان بود این است : نحوه متمایز نمودن فروشنده خوب از فروشنده عالی چیست ؟ آیا من یک فروشنده حرفه ای هستم یا معمولی ؟
ما همگی میکوشیم که در کار خود بهترین باشیم . مدیران فروش بهوضوح خواستار بهترینها در فروش هستند و مدیران اجرایی بر این امر تاکید دارند . حال، بهترین شیوه برای بهبود وضعیت کسبوکار چیست ؟ در طی سالها تجربه فروش و مشاوره فروش ، هفت رفتار موثر فروشندگان حرفهای را دریافتهام که در ادامه برایتان تشریح خواهم نمود .
ادامه : هفت رفتار موثر فروشنده حرفهای اثربخش