دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing چیست ؟ [ 20 استراتژی بازاریابی دیجیتال ]
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال
دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال یکی از انواع بازاریابی است که در این مطلب به تشریح استراتژیهای آن خواهیم پرداخت اما پیش از آن بهتر است که ببینیم ، دیجیتال مارکتینگ چیست.
دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
دیجیتال مارکتینگ عبارت است از بازاریابی بر بستر اینترنت و وسایل الکترونیکی ( بازاریابی تحت وب ) . بازاریابی دیجیتال شامل تمام تلاشهای بازاریابی است که از یک دستگاه الکترونیکی یا اینترنت استفاده میکنند. شرکتها با استفاده از ابزار و رسانههای دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، رسانههای اجتماعی، ایمیل و سایر وبسایتها برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده خویش استفاده مینمایند.
بهترین بازاریابان دیجیتال تصویری واضح از اهداف کلیدی و نحوه انجام هر کمپین بازاریابی دیجیتال دارند. بازاریابان بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود از طریق رسانههای رایگان و رسانههای غیر رایگان کمپین بزرگتری را برگزار مینمایند.
دیجیتال مارکتینگ دارای 7 بعد اصلی است.
وبسایت
بازاریابی از طریق موتور جستجو ( Search Engine Marketing : SEM)
بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی
بازاریابی محتوا ( بازاریابی درونگرا )
بازاریابی ایمیلی
بازاریابی موبایلی
بازاریابی بنری
نکاتی پیرامون دیجیتال مارکتینگ
همانطور که در نمودار فوق میبینید ، هر یک از عناصر یا اجزای بازاریابی دیجیتال ، خود یک سرفصل است که میتوان در مورد آنها ، ساعتها میتوان صحبت نمود. با این حال ، سعی خواهم نمود که آنها را به صورت خلاصه در استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ مورد بررسی قرار مدهیم. در این حالت احتمال موفقیت بازاریابی آنلاین / بازاریابی تحت وب شما افزایش میابد.
1. دامین خود را ثبت نمایید
یک دامین بخرید که نامش به کسبوکار شما ارتباط داشته باشد و برند خود را بسازید
2. هاست خوب بخرید
سعی کنید از هاست اشتراکی استفاده نکنید و هاست اختصاصی خود را بخرید.
3. حرفهای عمل کنید
در خصوص ساختار وب سایت خود فکر کنید و با یک مشاور برندینگ صحبت نمایید ، هرگز مهندسی وب سایت خود را به یک شرکت طراحی وب ندهید. باید خودتان “حس وب سایت” خود را خودتان طراحی نمایید. وب سایتهای بدون حس ، بدون مشتری خواهند بود.
4. وب سایت را سریع نمایید
سعی نمایید که سرعت وب سایت خود را تا جای ممکن افزایش داد و از استفاده از تصاویر غیرضروری بپرهیزید.
نکات مرتبط با بازاریابی موتور جستجو SEM در دیجیتال مارکتینگ
5. روی SEO سایت خود زمان بگذارید
سئو یک فرایند یکباره نیست و باید به صورت مداوم روی آن زمان بگذارید . اگر دقیقا نمیدانید که باید در خصوص سئوی سایت خود چه کار انجام دهید ، حتما از یک متخصص کمک بگیرید. دقت نمایید ، کسی که ادعا سئو کردن سایت شما را دارد ، اصلا از استراتژی سئو مطلع نیست. او باید بتواند برنامه استراتژی سئو را برای یک سال به صورت مکتوب به شما بدهد.