ارزش پیشنهادی فروش
حوه ساخت یک ارزش پیشنهادی Sales Value Proposition (SVP) فروش قدرتمند
زمانیکه حرف از فروش می آید بسیاری از مدیران به این نکته اشاره میکنند که : ما تماس داریم ، مشتری اطلاعات میگیرد ، مشتری مراجعه میکند، اما فروش نداریم!
ارزش پیشنهادی فروش
ارزش پیشنهادی فروش Sales Value Proposition (SVP)، یک ابزار پیام رسانی قدرتمند برای انتقال ارزش منحصر به فرد راه حلی است که می فروشید. متأسفانه، به وبیشتر قولهای ارزش پیشنهادی فروش، عمل نمی شود.
طبق تحقیقات SiriusDecisions، تنها ۱۰ درصد از مدیران فکر میکنند که تماسهای فروش ارزش صرف زمان را دارند.
مطالعه مشابهی توسط Forrester Research نشان داد که تنها ۱۵ درصد از تماسهای فروش ارزش پاسخگویی دارند. این بدان معناست که ۸۵ تا ۹۰ درصد تماسهای فروش هیچ ارزشی برای سازمان ندارند – با هر معیاری این یک نرخ عدم موفقیت خیرکننده است.
به طور خلاصه، اکثر ارزش پیشنهادی فروش ضعیف هستند، به طور ناکارآمدی این ارزش ها به مشتری پیشنهاد شده اند.
- بنابراین، ارزش پیشنهادی فروش چیست؟
- برخی از اشتباهات رایج در طراحی ارزش پیشنهادی فروش که باید از آن اجتناب کرد چیست؟
- چگونه می توانید یک پیشنهاد منحصر به فرد فروش خودتان را بسازید؟
اشتباهات رایج ارزش پیشنهادی
بسیاری از شرکت اصلا نمیدانند که ارزش پیشنهادی فروش چیست. برخی هم که ارزش پیشنهادی خود را با دقت طراحی کرده اند ، نمیدانند که فروشندگان چگونه از آن باید استفاده نمایند.
بنابراین با توجه به آمارهای قبلی، اکثر ارزش پیشنهادی فروش ها در واقع هیچ ارزشی را به مشتری ارائه نمی کنند. بنابراین پس برای طراحی ارزش پیشنهادی فروش یا آموزش آن به فروشندگان بهتر است از یک مشاور فروش بخواهید کمکتان کند.
زمانیکه فروشندگان سه گناه مرگبار فروش را مرتکب می شوند، انتظاری به انتقال صحیح ارزش به مشتری نداشته باشید.