ساده سازی راه حل پیشنهادی برای مشتری
استفاده از تصاویر برای ساده سازی راه حل پیشنهادی
از منظر علوم اعصاب، تصاویری که برای کتابهای الکترونیکی و سایر محتواها انتخاب میکنید باید حجم کار شناختی حافظه خریدار شما را کاهش دهد و به او کمک کند اطلاعاتی را که میخواند را درک کند.
متأسفانه، بیشتر محتوا پر از عکسهای عمومی و قابل پیشبینی استوک و تصاویر انتزاعی است که مستقیماً به متن مربوط نمیشود. این امر درک مطالبی را که می خوانند برای خوانندگان دشوارتر می کند. پیام باید تمرکز داشته باشد، اما جلوه های بصری مانع می شود.
طبق تحقیقات دکتر سایمون، استفاده از تصاویر که مستقیماً به متن مربوط می شود (در مقابل تصاویر انتزاعی یا صرفاً تزئینی) به عنوان نشانه های مؤثرتری برای ادامه خواندن یا بازدید مجدد متن عمل می کند.
وقتی تصاویری محتوا را تکمیل و تقویت می کنند، خوانندگان اطلاعات را سریعتر و کارآمدتر پردازش می کنند. از طرف دیگر تصاویر انتزاعی فقط حواس پرتی ایجاد میکنند. آنها باعث می شوند مغز افراد سخت تر اصل مطلب را درک کنند.
اینفوگرافیک ها می توانند از نظر شناختی نیز مضر باشند. اگر از یک اینفوگرافیک استفاده میکنید، مطمئن شوید که درک آن ساده است و به مهمترین اطلاعاتی که میخواهید مردم به خاطر بسپارند مرتبط است.