واقعیت افزوده در بازاریابی و فروش
واقعیت افزوده در بازاریابی و فروش گامهای نخستین را برمیدارد . واقعیت افزوده خود از دل داستانهای علمی و تخیلی بیرون آمد و بهواسطه تکنولوژی موجود عملی شد و اکنون به علت وجود برنامه متعدد ، میتوان در زندگی روزمره از آن استفاده نماید. ابتدا بگذارید این واقعیت افزوده Augmented Reality : AR را تعریف نماییم .
واقعیت افزوده چیست ؟
اصطلاح واقعیت افزوده را میتوان به چند حالت تعریف نمود، شاید بهترین تعریف این باشد : ترکیب دادههایی از دنیای واقعی و فیزیکی به آنچه با ابزارهای دیجیتالی ساختهشده است برای ساخت یک چیز جدید. بنابراین، کاربر واقعیتی را میبیند که با اطلاعات مناسب و پردازش کامپیوتری تولید شده است. این فضا میتواند یک خیابان با مسیر مجازی بر روی آن، وجود مبلمان سه بعدی با مدلهای متفاوت در سالن پذیرایی و یا حضور بازی با شخصیتهای کارتونی دیزنی باشد.
تفاوت واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی چیست ؟
در واقعیت افزوده و واقعیت مجازی Virtual Reality : VR کاربر در فضای سه بعدی و از طریق صدا و تصویر باکیفیت تجربه فضای مجازی خواهند داشت، اما تفاوتهایی نیز وجود دارد . واقعیت مجازی ، کاربر را در فضایی ایزوله قرار میدهد اما در واقعیت افزوده ، کاربر علاوه بر فضا بر عناصر فضا میتواند مدیریت داشته باشد و تغییرات مناسب را اعمال نماید. در دنیای واقعیت افزوده، کاربر میتواند به اطراف نگاه کرده و میتواند به فضای پیرامون خود ، اشیاء مصنوعی اضافه نماید که در به عنوان یک لایه روی فضا مجازی قرار میگیرند. در واقعیت افزوده ، الگوریتم کامپیوتر از سنسورها و نشانگرها برای نشان دادن موقعیت کنونی اشیاء فیزیکی و تعیین مکان آنها استفاده مینماید. بعدازاین تکنولوژی تصویری از فضای کنونی را با لایههای ابزارهای مجازی ترکیب و فضای جدید ایجاد مینماید.